Blue Wonder,
Nummer 1 kracht
uit Nederland

Jaren ‘40 | De historie van Blue Wonder begint in de jaren ’40 in de haven van IJmuiden.
Het dan nog agressieve preparaat wordt vooral ingezet voor het reinigen van scheepsdekken en de vloeren van de visafslag. 


1977 | In 1977 koopt chemiekunstenaar Jur Groenhof een fabriekje in Beverwijk.
Groenhof begint met het ombouwen van de receptuur. Met als resultaat een milder preparaat met dezelfde reinigingskracht. Met het nieuwe recept bereikt De Bever BV, naar de toenmalige standplaats Beverwijk, zowel de professionele schoonmaker als de huisvrouw.

1978 | Groenhof werkt gepassioneerd aan zijn geheime recept.
Steeds uitgedaagd door vragen van consumenten die op zoek zijn naar een oplossing voor die ene vlek. Al combinerend komt Groenhof tot een recept met dertien ingrediënten die elkaar moeten versterken, in de juiste volgorde moeten worden toegevoegd en volgens een zeer precieze dosering.

Jaren ‘80 | In de jaren ’80 vindt Blue Wonder voorzichtig haar weg naar de consument,
met name via demonstraties op beurzen en braderieën. De werking moet je zien - omdat je het anders niet gelooft, zo weet samensteller Groenhof dan al. Want met Blue Wonder lost een vlek vanzelf op. En juist die andere manier van werken moet de consument zelf ervaren.


2007-2008 | Blue Wonder! wint twee keer het ‘Wheel of retail’.

 

2005-2012 | Samenwerking met nationale distributiepartner, distributie bij alle supermarktketens.
In 2012 komt Blue Wonder weer thuis bij de producent en merkeigenaar. Blue Wonder gaat terug naar de oer van het recept. Positionering en verkoop-ondersteuning krijgen een nieuwe impuls.

 

Anno nu | Blue Wonder lanceert in 2015 een aantal mooie producten die de kracht en herkomst van het merk onderstrepen. De verbeterde Reinigers worden aangevuld met Desinfectiereiniger producten en Speciaalreinigers met professionele kracht.

 

 

Samenwerking met nationale distributiepartner, distributie bij alle supermarktketens
2007-2008  Blue Wonder! wint twee keer het
‘Wheel of
retail
Vanaf 2013 Blue Wonder! gaat alleen verder en lanceert in 2015 een aantal mooie innovaties die
de kracht en herkomst van het merk onderstrepen